Listing 1 - 10 of 4126 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Tekenverhaal over het ontstaan van Nederland en de grote rol die Willem van Oranje hierin gespeeld heeft.(1572)
Choose an application
History of human medicine --- Geneeskunde: geschiedenis --- Geneeskunde --- geschiedenis --- 610 --- Geschiedenis --- Ontwikkeling --- 602 --- geneeskunde (gez) --- geschiedenis (gez) --- geschiedenis. --- 61:93 --- geneeskunde --- geschiedenis geneeskunde --- Geschiedenis der geneeskunde --- Geschiedenis. --- Histoire --- Médecine
Choose an application
Inhoudsopgave 1. Irak: de bakermat van de beschaving 2. India: het rijk van de geest 3. China: het hemelse mandaat 4. Egypte: de traditie van beschaving 5. Midden-Amerika: de last van de tijd 6. Het barbaarse Westen Cursusboek behorend bij de Teleaccursus uit 1993. In dit zelfstandig te gebruiken boek wordt een aantal beschavingen behandeld die zich eerder en/of los van de moderne westerse beschaving hebben ontwikkeld. Het erfgoed van deze beschavingen is nog steeds aanwezig. Aan de orde komen: de eerste steden, 5000 jaar geleden gebouwd aan de oevers van de Eufraat in het zuiden van Irak, de eveneens 5000 jaar oude Hindoereligie, basis voor de Indiase cultuur, het oude China, het oude Egypte, de beschaving van de Maya's en Azteken en de bronnen van de westerse cultuur in Griekenland en Rome. Het boek behandelt de onderwerpen dieper dan de televisieserie en is geschreven door een Britse historicus. Voorzien van vele afbeeldingen.
Civilisation --- 922 --- China --- Egypte --- Geschiedenis --- India --- Latijns-Amerika --- geschiedenis --- Geschiedenis. --- geschiedenis.
Choose an application
Anderhalve eeuw geleden had je geen sport. Niet de sportscholen maar de kerken zaten vol. Sport was iets van lang geleden, van de oude Grieken. Maar nu is homo ludens verworden tot homo adidas. Trainen moeten we. Alleen dieren weten beter: die doen niet aan sport en zijn toch zo fris als een hoentje. Misschien moet de mens meer laten en minder doen, met de handen vaker in de mouwen voor de enige sport waar je wijzer van wordt: hersengymnastiek. Sporten is ongezond en niet nodig, aldus de bekende bioloog/schrijver Midas Dekkers (1946) in dit anti-sportboek. Vijftien eeuwen lang werd er niet gesport, want sport was iets van lang geleden, van de oude Grieken, en nergens voor nodig. Maar sinds de Industriële Revolutie, toen het zware werk de mens door machines uit handen werd genomen, kwam het sporten op. Echter: dieren sporten niet, die weten wel beter. Op zijn geheel eigen, ironische en afstandelijke wijze vertelt Dekkers over de nutteloosheid, en vaak schadelijkheid, van het sporten en zet de 'Homo Adidas' te kijk. Met vele anekdotes, resultaten van onderzoek en feiten uit de geschiedenis. Verrassend, amusant en boeiend, dit rijk met zwart-witafbeeldingen geïllustreerde boek, dat eindigt met: 'Om het plezier, een betere reden is er niet voor sport. Het nutteloze, dat is het aardigste van heel de sport. Het houdt in dat je het ook kunt laten.' Met een uitgebreide literatuurlijst, bronvermelding van de illustraties en een register. Voor een breed publiek van zowel sporthaters als sportliefhebbers.
617.11 --- sport --- geschiedenis
Choose an application
'Een schitterend boek.' - Redmond O'Hanlon over Het logboek van de ontdekkingsreiziger. Het logboek van de ontdekkingsreiziger is een prachtig vormgegeven vierkleurenboek over de zeventig grootste ontdekkingsreizigers aller tijden. Het beschrijft de reizen van Amundsen, Cook, Darwin, Heyerdahl, Livingstone en Scott, maar ook van de Nederlanders Jan Brandes, Abel Tasman en Alexdrine Tinne. Aan de hand van hun notities en schetsen wordt de lezer meegenomen in de wereld van de ontdekkingsreizigers. Het voorwoord voor Het logboek van de ontdekkingsreiziger is geschreven door Redmond O'Hanlon.Huw Lewis-Jones (1980) is historicus en filosoof. Hij is presentator bij de BBC en schrijft met name over de Noord- en Zuidpool. Zijn partner Kari Herbert (1970) is fotograaf, documentairemaker, reisverslaggever en uitgever van het tijdschrift Polarworld. Haar vader was ontdekkingsreiziger.
Choose an application
Peacebuilding and reconciliation between groups and entire nations that share a violent past are among the toughest, yet most important, challenges for modern societies. Opposing perspectives, disagreements about the interpretation of historical events or even entirely different narratives too often impede processes of rapprochement. How can teaching history contribute to overcoming the demarcation lines of such narratives and resolving historical conflicts that are passed on from generation to generation or renewed, amplified and exploited for present political purposes? This volume comprises twelve case studies—from Central and Eastern Europe to South Africa, from the Middle East to East Asia—exploring stories about successes and failures in the never-ending struggle for peaceful coexistence. All of them ultimately reflect the fundamental question of our discipline: Can we learn from history? The Editors Florian Helfer is a Doctoral Research Assistant at the Department of History at the University of Bonn. He teaches and researches History Didactics in the eponymous section of the Department. Peter Geiss is Professor of History Didactics at the Department of History at the University of Bonn. Sandra Müller-Tietz is a Doctoral Research Assistant at the Department of History at the University of Bonn. She teaches and researches History Didactics in the eponymous section of the Department. Michael Rohrschneider is Professor of Early Modern History and Rhenish Regional History at the Department of History and Head of the Centre for Historical Peace Studies at the University of Bonn.
History --- geschiedenis --- History. --- Psychology
Choose an application
Sinds de Histoire de Belgique van historicus Henri Pirenne zijn er veel geschiedenissen van België geschreven. Dit boek verdient zijn eigen plaats omdat het een diepgaande analyse koppelt aan leesbaarheid. Het bundelt de inzichten uit het wetenschappelijk onderzoek van de laatste decennia in een overzichtelijke en toegankelijke tekst. De zorgvuldig uitgekozen illustraties geven een inkijk in de sociale en politieke breuklijnen en de soms verrassende gebeurtenissen in België. Een geschiedenis van België is gegroeid uit het handboek voor studenten van de UGent, maar is grondig herwerkt. Het is geschikt voor iedereen die interesse heeft in de kleurrijke geschiedenis van ons land.
History of Belgium and Luxembourg --- regionale geschiedenis --- politieke geschiedenis --- België --- geschiedenis --- België ; geschiedenis. --- Belgium --- History. --- 900 Geschiedenis --- 949.3 --- Geschiedenis van België --- Flandre (Belgique) --- Histoire. --- Belgium - History. --- Geschiedenis
Choose an application
Janus is een actieve methode geschiedenis voor het secundair onderwijs. Janus is er voor de 1e graad A-stroom, de 2e graad D- en D&A-finaliteit en de 3e graad ASO, TSO en KSO.Onze geschiedenismethode Janus is vernoemd naar de Romeinse god met de twee gezichten. Eén gezicht kijkt naar achter, naar het verleden, en het andere naar de toekomst. Dat is precies wat Janus doet: denkpatronen en levenswijzen van vroeger achterhalen én terugkoppelen naar vandaag en morgen. Dat doen we op een activerende manier. We gaan verder dan vraagjes oplossen bij teksten en tabellen en laten de leerlingen geschiedenis beleven.
Geschiedenis --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Doorstroomfinaliteit --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- leerboeken --- secundair onderwijs --- geschiedenis --- 485.6 --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Geschiedenis. --- Secundair onderwijs.
Choose an application
Janus is een actieve methode geschiedenis voor het secundair onderwijs. Janus is er voor de 1e graad A-stroom, de 2e graad D- en D&A-finaliteit en de 3e graad ASO, TSO en KSO.Onze geschiedenismethode Janus is vernoemd naar de Romeinse god met de twee gezichten. Eén gezicht kijkt naar achter, naar het verleden, en het andere naar de toekomst. Dat is precies wat Janus doet: denkpatronen en levenswijzen van vroeger achterhalen én terugkoppelen naar vandaag en morgen. Dat doen we op een activerende manier. We gaan verder dan vraagjes oplossen bij teksten en tabellen en laten de leerlingen geschiedenis beleven.
Choose an application
Demography --- World history --- politieke geschiedenis --- sociale geschiedenis --- wereldbevolking
Listing 1 - 10 of 4126 | << page >> |
Sort by
|